Wiadomości z rynku

wtorek
13 maja 2025

75 Show Trucków ruszyło w Polskę

TruckTraining Center Nadarzyn oficjalnie wystartowało
13 maja 2025

Trudno było nie dostrzec 75 Actrosów L ProCabin w jednym miejscu Fot. AM

 
To było dość spektakularne widowisko nie tylko dla tych, którzy 7 maja przybyli na otwarcie centrum szkoleniowego Truck Training w Nadarzynie, ale także dla tych, którzy całe wydarzenie obserwowali z zewnątrz.

Bo kiedy jednocześnie z jednego miejsca startuje 75 ciężarówek w jednakowym kolorze, to coś musi się dziać. Tak było i tym razem. Autorem kampanii będącej ewenementem na skalę europejską był nikt inny jak Daimler Truck, który konsekwentnie realizuje strategię kompleksowego, profesjonalnego partnera polskich firm transportowych. A głównym założeniem tegoż podejścia są programy testowe oraz eksperckie wsparcie doświadczonych trenerów. O co chodzi z tym show? Ano o dość widowiskową promocję konkretnych modeli ciężarówek Mercedes-Benz. To już piąta edycja akcji, która tym razem poświęcona jest modelowi Actros L ProCabin. Z wielką pompą - 75 ShowTrucków w kolorze seledynowym przekazano doradcom handlowym, którzy wyruszyli w Polskę do sieci dealerskich Daimler Truck Polska, aby udostępnić pojazdy do testów klientom w całym kraju.

Spektakularny start Actrosów L ProCabin do punktów dilerskich w Polsce Fot. AM

 

Skupienie na Actrosa L ProCabin

Akcja zbiegła się z otwarciem wspomnianego centrum szkoleniowego Truck Training. – Jesteśmy niezwykle dumni z tych obydwu, powiązanych ze sobą przedsięwzięć – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Z jednej strony po raz kolejny przekazujemy wszystkim naszym klientom potężną flotę doskonale wyposażonych samochodów testowych. Z drugiej uruchamiamy niezwykle ważne dla nas miejsce, w którym rozwijać będziemy ekspercką wiedzę naszych pracowników i sieci dealerskiej dotyczącą sprzedaży i serwisu samochodów Daimler Truck. Nowe centrum ma zapewniać wsparcie klientom i kierowcom, opracowywać kolejne programy testowe i monitorować już prowadzone testy. Duże znaczenie mają w tym przypadku nowe modele marki Actros L ProCabin oraz eActros 600. To im koncern chce poświęcać dużo uwagi szkoląc pracowników, doradców handlowych, mechaników, a także kierowców i klientów w zakresie eksploatacji i efektywności tychże pojazdów. - Nie możemy poprzestać na dostarczeniu choćby najlepszej ciężarówki. Musimy umożliwić rzetelne przetestowanie i wsparcie merytoryczne trenerów podczas całej eksploatacji- podkreśla Piotr Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck AG.

Oficjalne przecięcie wstęgi podczas otwarcia TrainingTruck Centrum Fot. AM

 

Blisko S8

Trochę o samym centrum. Training Truck, to potężna hala licząca 700 m2 na którą składają się dwie sale przeznaczone do zajęć stacjonarnych, pomieszczenie na potrzeby e-learningu oraz duża hala umożliwiająca szkolenia serwisowe. Jednocześnie centrum jest w stanie szkolić maksymalnie 60 osób. – Nie jest to zupełnie nowy budynek, ponieważ przez kilka lat funkcjonował tu nasz punkt TruckStore, lecz został poddany modernizacji i zaadaptowany pod kątem nowych funkcji – mówi Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts. – Co dokładnie zrobiono? Obiekt wyciszono i przebudowano, aby dysponował odpowiednimi pomieszczeniami. Wykonano również przestrzeń socjalną z ogólnodostępnym aneksem kuchennym. Atutem centrum jest nie tylko położenie w bliskim sąsiedztwie trasy S8, ale też duża działka (7 tys. m2) będąca dodatkową przestrzenią szkoleniową. Co ważne, Training Truck uzyskało wymaganą przez centralę DT certyfikację uprawniającą do przeprowadzania obowiązkowych szkoleń dla autoryzowanych sieci dilerskich.
Nowy obiekt jest również bazą dla całej floty elektrycznych pojazdów demonstracyjnych Daimler Truck Polska. W tym miejscu będą one przekazywane do testów klientom i dziennikarzom.

Nowy obiekt, który ma 700 m.kw. wyposażono w sale szkoleniowe Fot. AM

 

Skuteczny ShowTruck

Zanim jednak pojazd zostanie udostępniony do testu, każdy przejdzie odpowiednie szkolenie chociażby z zakresu bezpieczeństwa i obsługi elektrycznego ciągnika siodłowego lub innego elektryka z gamy DT. – Mamy już przyznaną odpowiednią moc, żeby zainstalować tutaj stację ładowania dla ciężarówek, jak również komfortowe warunki do udostępniania niezbędnej wiedzy związanej z elektromobilnością i naszymi pojazdami elektrycznymi – mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska. Jak na razie marka skupia się na wspomnianym promowaniu modelu Actros L ProCabin. Uznano więc za właściwe, aby każdy doradca handlowy w Polsce miał do dyspozycji egzemplarz pojazdu i aby mógł udostępniać go do testów. Z poprzednich edycji wiadomo, że kampania ShowTruck jest skutecznym narzędziem sprzedażowym. – Nowe modele, takie jak debiutujące Actros L ProCabin i eActros 600 zawsze oznaczają wyzwanie dla sieci serwisowej, jednak jesteśmy na nie całkowicie gotowi – mówi Łukasz Wojnar, szef obsługi klienta oraz działu części Daimler Truck AG.

Wōrth dla najlepszego

Co ważne, wersja produkcyjna nowego Actrosa L ProCabin, została zmodyfikowana w porównaniu do ubiegłorocznej pierwotnej wersji modelu. Jakie elementy zmieniono? Na pewno bezlusterkowy system MirrorCam, który doposażono w wyższej rozdzielczości monitory. Dopracowano Active Brake Assist 6, pozwalający w razie wykrycia pieszego lub rowerzysty zatrzymać całkowicie pojazd nawet przy prędkości 60 km/h. Actros otrzymał też nową skrzynię biegów G291-12 i trzecią generację silnika OM471, co w połączeniu z nową aerodynamiczną kabiną pozwala zmniejszyć o 8 proc. zużycie paliwa. A jako pierwsi mogli się o tym przekonać doradcy handlowi, którzy na zakończenie otwarcia centrum szkoleniowego w Nadarzynie wyruszyli do oddziałów sieci dealerskiej w całej Polsce. Opuszczając plac w spektakularnej oprawie wizualnej i których startowali chorągiewkami z szachownicą Przemysław Rajewski i Piotr Urban. Taka ceremonia była też nawiązaniem do konkursu Liga Kierowców, w którym biorący udział w testach Actrosa L ProCabin będą rywalizować o najniższy wynik spalania. – Konkurs potrwa pięć miesięcy: najpierw wyłonimy 10 najlepszych, których zaprosimy do Nadarzyna na finał, a następnie spośród nich trójkę zwycięzców, którzy w nagrodę otrzymają wycieczkę do naszej fabryki w Wōrth, największego na świecie zakładu produkującego ciężarówki - mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska. (AM)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.